zaterdag 28 juli 2012

Still Growing Strong


Hai Zeytins
Hier ben ik weer met een snelle update van hoe of wat.
Zoals jullie kunnen zien zijn de vlechtjes eruit. Had ze iets van 11 weken in en wat ben ik blij dat ik me haartjes kan vertroetelen. Ik heb me krullies gemist man...echt waar.

Vlechten zijn zo perfect als je op pad bent, je bent zo klaar, ookal moet ik soms heel vroeg opstaan ik hoefde me niet druk te maken over me haar. Geen badhair day gehad die afgelopen 11 weken alleen effe snel voorin verversen en wassen....heerlijk. Maar het is genoeg wilde me krullies terug.

Het was toe aan een fikse schoonmaak beurt en dat heb ik ook gedaan. Tijdens het uithalen van de vlechtjes zette ik gelijk Inecto conditioner om het wat zachter  te krijgen en de uitgevallen haartjes makkelijk eruit te halen en te kammen met me grote big ass kam. Me haar uitval die viel echt mee.
Alles eruit,  Organic Roots Stimulator deepclean shampoo gebruikt 2x. Het haar handdoek droog gemaakt, Hairmayo ook van ORS  ingezet, 15 min. onder de droogkap, uitgewassen en dan Deepconditioner Kera Care Humecto gebruikt. Dat samen gemengd met 1 eetlepel Jamaican BlackCastor Oil die ik van FreshDimez hebt gekregen. Dankjewel lieverd ben er echt blij mee :)
Ben niet onder de droogkap geweest het was veels te warm Donderdag, heb deze methode gedaan, ermee geslapen en pas Vrijdag in de avonduren uitgewassen.
Home made Leave in van Kim gezet en dat ingesloten met me Sheabutter. 20 twistjes gezet,  satijnnen muts erop en laten drogen.  

Zeytins me haar voelt top echt waar. Enige minpuntje is dat ik nu veel knotjes voel bij me puntjes dus dat wordt knippen. Eenmaal ik me haar een flinke shampoo beurt heb gegeven wordt het alleen maar cowashen de komende weken. Ik ga de Kera Care gebruiken op droog haar, ermee slapen en dan uitwassen. Zo Deepcondition ik toch elke keer weer :)

Dit was een snelle update Zeytins, ik heb geen nieuwe koopjes gedaan. Ben gestopt met het slikken van haartabletten gewoon omdat ik effe een break wil, volgens mij heb ik genoeg in me systeem voor de komende maanden. Ik heb nog twee potten van de Tuinen die nog niet open zijn dus ik heb me voorraad.
Wat ik wel heel veel koop zijn van die sjaals die hele grote in verschillende kleuren prachtig zijn die, leuk voor als Turban, ik laat ze wel zien volgende keer oke
Hee laat effe weten hoe het met je haarreis gaat.
Ciaaaooo lieverds :)


22 opmerkingen:

  1. Your hair is so gorgeous!!!! You also have a beautiful smile.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben vergeten hoe ik moet reageren dus kies ik voor anoniem,was het makkelijkst, hahaha.
    Meid, je was mooi met je relaxhaar.
    Nu straal je gewoon en zie je er prachtig uit!!!
    groetjessss, Haidy.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaww dankjewel lieverd
      hoe gaat het met de jouwe?

      Verwijderen
    2. Ik ben nog steeds heel tevreden en blij met mijn naturel, wil niks anders!
      Ik ben zo gierig om te knippen, pffff, ik doe alles zelf, ook de BC, (durf niet naar een kapsalon, sommige hebben de knipziekte en knippen straks de helft er af, heb ik ervaren toen ik straightte) en heb sinds mijn bigchop (2008)niet eens puntjes geknipt, sommigen zeggen dat het moet anderen zeggen dat het niet hoeft als er geen gespleten punten zijn.Ik ben voorzichtig met mijn haar en verzorg het goed, geen hitte en troep in.
      Dus zie ik geen gespleten punten=niet punten, hahaha.

      Het groeit niet zo snel als de jouwe maar groeien doet het wel langzaam maar zeker, ligt zeker aan mijn leeftijd, 50+.

      odi, Haidy.
      tan bun ja!! xxx

      Verwijderen
    3. Hai Haidy
      klopt helemaal wat je schrijf
      sinds me knip correctie bij de kapper doe ik ook alles zelf. heb ook geen gespleten punten maar meer van die single knotjes, elke keer tijdens het moister en sealen knip ik ze eraf. dus me schaar is helemaal niet ver wat dat betreft.

      Verwijderen
  3. Just 1 word: Wauw!!!
    Gotta Luv ya :) XXx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. voor mij paar niet snel genoeg hoor (lol)
      neen geintje het gaat echt hard

      Verwijderen
  5. Prachtig haar, prachtig kapsel meid!! En die wenkbrauwen maken het helemaal af! Ik kom les bij je nemen hoor hihi. Thanks voor de Bodrum tips! Je hoort me :) Liefs Rachelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meid me wenkbrauwen die waren ook niet all that hoor
      Youtube heeft geholpen. Fijne vakantie

      Verwijderen
  6. Mooi als altijd. Ja, jij en je haar stralen van geluk :) Met mijn haar gaat het ook erg hard nu. Blij dat je je JBCO kan gebruiken.

    xxx en tot gauw,

    D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig mooi je kapsel ! FF een vraagje..Je gebruikt toch altijd x-pression om je haar in te vlechten? Hoe sluit je kapster de puntjes af zonder elastiekjes te gebruiken? Ik heb gehoord dat warm water lukt. Maar jou vlechtjes lopen zo mooi van dik naar dun. hahah groetjes !! Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Naomi
      Dankjewel:)
      ja ze zet ze in heet water en dan pas snijdt ze die vlechtjes.

      Verwijderen
  8. Ohw en nog een vraagje! Je haarkleur is zo mooi zwart. Heb je tips om deze natuurlijk donkerder te krijgen of anders een ''goeie'' merk voor een haarkleurtje? Gr. Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo mooi zwart is het niet hoor, ik doe vaak een kokosnoot hot-oil
      een zwarte thee spoeling is een optie of melasse
      13 sept. en 24 november 2009 heb ik wat over melasse geschreven
      Henna is ook een optie maar daar heb ik nog geen ervaring mee
      Een goede merk ken ik ook niet, vroeger heel lang terug kleurde ik me haar vaker bij de kapper, voor een veilige en sneller resultaat. :)

      Verwijderen
    2. Jawel hoor zwarter hoeft het echt niet! Ik ga melasse eens uitproberen of toch de kapper.

      Met die vlechtjes kan het dus best lastig zijn, je moet het maar net goed weten te snijden. Maja word ff oefenen.

      Groetjes!

      Naomi

      Verwijderen
    3. Met vlechtjes is het nu ook geen probleem hoor
      je hebt nu grijze en/of witte vlechtjes, een pakket daarvan samen mixen met een 1b kleur en dan een twist set doen niemand die het verschil ziet,
      wel niet te veel van die witte/grijze kleur zetten net een paar strengen elke keer gebruiken om uw haartjes voller te maken :)

      Verwijderen